احتمال گران شدن قیمت لاستیک / عرضه لاستیک دولتی با نرخ آزاد




آبان سال گذشته قیمت گذاری روی تایرها به تولید کنندگان تایر واگذار شد و آنان هم وعده هایی در راستای رفع مشکلات موجود در عرضه تایر به مردم دادند. اما بعد از گذشت چند ماه نه تنها به وعده های خود عمل نکرده اند بلکه روز به روز مشکلات خرید تایر برای مردم بیشتر شد.

به گزارش هایپرتایر، مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنعت تایر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی هایی انجام شده در خصوص فروش تایر در بورس کالا بیان کرد: برای شفاف سازی قیمت تایر، طرح عرضه لاستیک در بورس کالا راه اندازی شده است و در حال حاضر یک شرکت اقدام به عرضه لاستیک در این سامانه کرده است که با توجه به نتیجه بخش بودن برای این شرکت، این روند برای دیگر شرکت ها نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی انجمن صنعت تایر با اشاره به گرانی همه اقلام در کشور اظهار داشت: این گرانی فقط شامل تایر نیست بلکه تمامی کالاها در کشور با افزایش قیمت روبرو هستند و تایر هم از این قضیه مستثنی نبوده است.

تنها خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هزینه بسیاری از عوامل مانند: دستمزد، بیمه، هزینه آب، برق و … افزایش داشته است، در قیمت نهایی یک کالا تاثیر گذار خواهد بود و در نتیجه در آینده قیمت لاستیک نیز افزایش خواهد یافت.

عدم همکاری برخی تولیدکنندگان در توزیع سیستمی تایر

جمشیدی، مجری طرح توزیع سیستمی تایر در خصوص عدم همکاری برخی تولیدکنندگان در توزیع سیستمی تایر اشاره کرد: تمامی خرید و فروش های لاستیک در این سامانه ثبت و نظارت می شود و تمامی تولید کنندگان موظف اند میزان تولید خود را در سامانه ثبت کنند تا قابل رصد و پیگیری باشد.

وی افزود: این اقدامات باید قبل تر انجام میشد اما متاسفانه به دلیل همکاری نکردن برخی تولیدکنندگان موفق به اجرایی شدن آن نشده ایم.

مجری طرح توزیع سیستمی بیان کرد: تولیدکنندگان باید میزان واقعی تولیدات خود را در این سامانه ثبت کنند و فقط بخش کوچکی از تولیدات خود را به عنوان گارنتی یا فروش جزئی شرکت برای خود نگه دارند. وی گفت: بعضی از تولیدکنندگان در اجرای این ثبت همکاری نکرده اند یا درصد کمی از تولیدات خود را ثبت کرده اند و یا برخی از تولید کنندگان نتوانستند مراحل ثبت را بدرستی انجام دهند که این امر باعث به تعویق افتادن و یا ایجاد مشکلات در اجرای این سامانه شده است.

لابی بازی در عرضه تایرهای وارداتی

دبیر انجمن وارد کنندگان تایر در خصوص سامانه جامع تجارت و لابی بازی در عرضه تایر های وارداتی افزود: سال گذشته ارز  دولتی 4200 تومانی به واردکنندگان پرداخت شد تا لاستیک به نرخ دولتی وارد کشور کنند و به همان قیمت بفروش برسانند. بر این اساس برخی در سامانه جامع تجارت تایرها را با نرخ دولتی و بعضی دیگر با نرخ نیمایی به فروش میرسانند که این امر باعث شده لابی های زیادی رخ دهد و افراد کلاهبردار از شرایط ناهنجار بوجود آمده سوء استفاده کنند.

سید محمد میرعابدینی بیان کرد: ما از این روال بسیار گله مند هستیم و موافق ادامه فعالیت برخی از شرکت‌ها در این سامانه نیستیم.

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0